ORGANİZE SANAYİ BÖLGEMİZ İÇİN BÜYÜK EMEKLER VERDİK

Körez Mahallesinde yoğun bir ilgi ile karşılanan ve vatandaşlara hitap eden Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta, “10 yıl önce 45 proje söz vererek yola çıktık. Kitapçığımız elimizde. Söz verdiğimiz projelerin 37’sine dokunduk. Söz verdiğimiz projelerin yanı sıra söz vermeden yaptıklarımızla birlikte toplan 69 projeyi ilçemize kazandırdık. Bunların içerisinde 3 bin insanımıza ekmek kapısı olacak olan Organize Sanayi Bölgemiz altyapısı, yeni yolu ile birlikte tamamlanıyor. Parsel tahsislerimiz sürüyor. Çok büyük emekler verdik” dedi.

YEREL İMKANLARLA YAPILAN HİZMETLER

Başkan Balta daha sonra 69 proje ile ilgili olarak tek tek kısa başlıklar halinde bilgiler verdi.   46 mahallemizin tümünde 639 kilometre beton ve asfalt yol yaptık. Yollarımızı 183 bin m³ sanat yapısı (taş duvar) inşa ederek destekledik.  Yayla yollarımızda asfalt, altyapı, genişleme ve bakım onarım çalışmaları gerçekleştirdik. Tüm merkez mahallelerimizde toplam 188 bin m² parke taşı döşeme çalışması gerçekleştirdik.

Belediye (Cezaevi), Hasan Cemil Güç ve Ömer Nakkaş Caddelerinde Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte önemli bir proje gerçekleştirdik. Merkez mahallelerimizin tümünde altyapı çalışmaları yaparak yaşanan sorunlara neşter vurduk. Cumhuriyet, Çarşı, Hürriyet, Kemaliye, Büyükliman ve Yalıköy Mahallelerinde yağmursuyu hattı çalışmaları yaptık. Hacıköy, Kirazlık, Büyükliman, Aydoğdu mahallelerinin suyunu yaptık. Hacıköy, Hürriyet, Büyükliman ve Yalıköy Mahallelerimizde kanalizasyon çalışmaları gerçekleştirdik.İçerisinde 1,5 kilometrelik yürüyüş yolu, bisiklet alanı, denize girme alanlarının bulunduğu Karadeniz Bölgesinin en güzel plajlarından birisi haline gelen Vakfıkebir Plajını tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk.  14 Şubat Kurtuluş Caddemizde ve Kanuni Sokak’ta çevre düzenlemesi ve peyzaj projesi gerçekleştirerek ilçemize modern bir cadde ve modern bir sokak kazandırdık. Fol Deresi Peyzaj Projesiyle ilçemize muhteşem bir sosyal alan kazandırdık. Tarihi şadırvana ve çevresine muhteşem bir görünüm kazandırdık.Belediyemizin araç parkını 32 yeni araç ve iş makinesi ile güçlendirdik. İlçemizin merkezine 16 adet çocuk oyun parkı kurduk. 10 yılda 400’den fazla kültürel faaliyet gerçekleştirdik. Ekmek Kültür ve Sanat Festivalimizi mükemmel bir organizasyon ve yoğun bir katılımlayaptık  Vakfıkebirilçemizi, Vakfıkebir Ekmeğimizi ve Vakfıkebir Külek Peynirimizi tanıtan ulusal kanallarda yayınlanan belgeseller çektirdik. Tanıtım klipleri yayınladık.

ANKARA TRABZON GÜNLERİ 2. GÜN ANKARA TRABZON GÜNLERİ 2. GÜN

Osmanlı Belgelerinde Vakfıkebir’ ve ‘Hicranlı Yıllarında Büyükliman’ isimi kitapların basımını gerçekleştirerek tarihe miras bıraktık. Eğitime ve okullarımıza büyük destek verdik. Belediye imkanları ile okulların fiziki ihtiyaçlarını giderdik. Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine her zaman destek olduk.  Temizlik maddesi ihtiyaçları karşılandı. Vakfıkebir Ekmeğimizin Türk Patent ve Marka Kurumuna tescil ettirerek Coğrafi işaretlerini aldık.

Vakfıkebir Külek Peynirimizin Coğrafi İşaretini alarak iki coğrafi işaretli ürünü bulunan nadir ilçelerinden birisi olduk. Camilerimizi ve okullarımızı ve okul yollarımızı düzenli olarak temizledik.Vakfıkebir Merkez Camimize gerçekleştirdiğimiz proje ile ilçe halkımızın beklentilerine cevap verdik. İlçemizde yapılan tarımsal kalkınma projelerine büyük destek verdik, proje ortağı olduk. Amatör spor takımlarımızı ve sporcularımızı destekledik.

Atıl durumda bulunan Vakfıkebir Otelimizin tadilatını yaptırarak bir Dünya Markası haline getirdik.Vakfıkebir Belediye Binası ve eski hükümet binası olarak bilinen binanın dış cephe tadilatları yapıldı.  Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte Hürriyet ve Kemaliye Mahallelerimizde mezarlık. Büyükşehir Belediyemiz tarafından yaptırılan gasilhane tamamlanarak hizmete girdi. Yaşadığımız pandemi süreci boyunca hem vatandaşlarımıza hem de esnaflarımıza destek olarak yardımcı olmak için tüm imkanlarımızı seferber ettik.  Ülkemizi 11 ili etkileyen deprem felaketinde hayırsever vatandaşlarımızın katkısı ile yardım faaliyetleri gerçekleştirdik.  Mahallelerimizde belirlediğimiz ihtiyaçlı vatandaşlarımıza her Ramazan ayında düzenli yardımlarda bulunuyoruz.   Belediyemizin web sitesini tamamen yenileyerek İOS ve Adroid uygulamaları ile e-belediyeciliği halkımızın hizmetine sunduk.

Sokak hayvanlarının mağduriyet yaşamamaları için sığınak ve beslenme odakları yaptırarak ilçemizin muhtelif yerlerine yerleştirdik. İlçemizde ihtiyaç duyulan yerlere otobüs ve taksi durakları yerleştirdik. İlçemiz pazaryeri girişine LED ekran kurarak ilan ve duyurularımızın yanı sıra ücret karşılığı aldığımız reklamları ekrandan yayınlıyoruz. İlçemizde yaşayan özel bireylerimizin eğitim almaları ve sosyal yaşama katılmaları için her türlü desteği verdik. Vakfıkebir Gençlik Merkezimizde oluşturulan özel bireyler sınıfının taşımasını üstlenerek kırtasiye ve diğer ihtiyaçlarını karşıladık. Sosyal faaliyetler gerçekleştirerek eğlenmeleri ve hoşça zaman geçirmelerini sağladık. Vakfıkebir ilçemize, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza bağlı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü tarafından Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı kapsamında finanse edilerek Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı aracılığıyla Belediyemiz tarafından yürütülen proje ile kadınlarımızın mesleki eğitim alma imkanı bularak yöresel ürünlerimizi işleyecekleri ‘Kadın Mesleki Eğitim Merkezi ve Ürün İşletme Atölyesi’ açılıyor.Gülbahar Hatun Caddemizin kaldırım, aydınlatma ve parklanma ceplerini düzenleme çalışmalarını kapsayan peyzaj projemizin yapım çalışmalarına başlanıldı.Kıyı ve Sahil Düzenlemesi Amaçlı Dolgu İmar Planını onaylattık. Kent Merkezine ait İmar Planlarımızı revize ettik. 10 yıla yaklaşan görev süremiz içerisinde 87.486 vatandaşımızı belediyemizde ağırlayarak yüz yüze görüşme yaptık.

KAMU VE YEREL İŞBİRLİĞİ İLE YAPILAN HİZMETLER

3 bin kişiye iş ve aş kapısı olacak olan Vakfıkebir Organize sanayi Bölgemizde altyapı, yeni yol ve elektrik şebekesi yapım çalışmaları devam ediyor. Arsa tahsislerine başladık. İnşallah kısa bir zaman içerisinde ilçemize ve bölgemiz istihdamına büyük katkı sağlayacak olan bu büyük hizmeti hayata geçireceğiz. Vakfıkebir Devlet Hastanemiz tomografi cihazı, göz muayene cihazı gibi, yeni cihazlarla donatılarak, yeni bir nizamiye binası yapıldı. Fol, Yalıköy, Çamlık,Gazi IrmakDerelerimizin ıslahlarını gerçekleştirdik. Şehir içi derelerde çalışmalar devam ediyor. İktidarımız tarafından yapılan Karadeniz Sahil Yolu güzergahına üst geçitler inşa edildi.  İlçe merkezimizde elektrik tellerini yeraltına alarak, mahallelerimizde trafo ve şebekelerin yenilenmesi için önemli yatırımlar yaptık. Yalıköy Mahallemizdeki şalt sahası ilçemizdeki önemli bir eksikliği giderdi. Belediyemiz tarafından yeri tahsil edilen ve tadilatı yaptırılan Sosyal Hizmet Merkezi tüm yöreye hizmet veriyor. Belediyemiz tarafından yeri tahsil edilen ve tadilatı yaptırılan İş Kur Hizmet Merkezi tüm yöreye hizmet veriyor. Vakfıkebir ilçemizde yer tahsisi belediyemiz tarafından yapılan Doğa Koruma Milli Parklar Şefliği açıldı. Kemaliye Adnan Demirtürk  İlkokuluna yeni bir bina kazandırdık. Vakfıkebirimize Fen Lisesi kazandırdık. Fen Lisemiz için yeni bir salon inşa ettirdik. Vakfıkebir Fen Lisesinde öğrenim gören öğrencilerimiz için 200 kişilik Öğrenci yurdu yapıldı. 500 kişilik Adnan Demirtürk KYK Öğrenci Yurdu hizmete girdi. Vakfıkebirimize TOKİ aracılığıyla 420 adet yeni konut kazandırdık. Eski sahil yolu Hacıköy -Büyükliman - Kemaliye Mahallesi geçiş güzergahlarını bölünmüş yol olarak kaldırımları ile birlikte yeniden düzenlendi.Köprücek Mahallemiz ve çevre mahallelerde yaşayan vatandaşlarımızın yararlanabilmesi için sağlıkevi yaptırdık.Emniyet Müdürlüğümüze günümüze uygun modern yeni bir bina kazandırdık.

Tonya yolu güzergahında Karayolları tarafından yeni bir kavşak yapılarak bölgede çekilen sıkıntılara neşter vuruldu. İlçemize yapılan Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli bölge turizmimize hizmet veriyor. Vakfıkebir İlçe Emniyet Müdürlüğümüze yeni bir bina kazandırdık. İlçemizde ulusal ve uluslararası müsabakaların yapılabilmesi ve her yaştan insanlarımızın spor yapabilmesi için kapalı spor salonu inşa ettirdik. İlçemizin sosyal yaşamına önemli katkılar yapan Vakfıkebir Ekmek Temalı Millet Bahçesihalkımızın hizmetinde. Toplam 32.721 metrekare alanı bulunan ekmek temalı millet bahçesinin içerisinde; millet kıraathanesi, ekmek müzesi, bisiklet yolu, çocuk oyun alanı tematik bahçeler, mısır tarlaları, çim tepe ve etkinlik çayırı bulunuyor. İlçemiz sahilinde bulunan stadyumumuzun zeminini, tribününü, tel örgülerini ve soyunma odalarını yenileyerek modern bir hale getirdik. Futbolda, profesyonel ve amatör lig müsabakalarının yapıldığı, Ragbi Milli Takımımızı ağırladığımız Vakfıkebir İlçe Stadyumumuzun çevresinde asfaltlama çalışması yaptık. Tel örgülerini, zeminini yenileyerek, tribünlerinde, idari binasında bakım ve onarım çalışmaları gerçekleştirdik. İlçemiz ÖSYM Sınav merkezi oldu. Artık çocuklarımız ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlara ilçemizde girebiliyor. Mustafa Turupçu Gençlik Merkezi İlçemiz gençlerimizin beden ve ruh sağlığını korumak, sosyo-kültürel gelişimlerini desteklemek, ilgili alanları doğrultusunda eğitimlerine katkı sağlamak ve beceri kazandırmak amacıyla açıldı. Gençlik Merkezimizin bahçesine kurulan portatif yüzme havuzumuzda çocuklarımız ve gençlerimiz yüzme öğreniyor. Karada Yayla Yolumuzun 8 kilometrelik kısmı asfaltlandı. Bakım ve onarımını yaptığımız kalan bölümüde kısa bir süre içerisinde asfaltlanacak. Vakfıkebir İmam Hatip Lisemiz ve Vakfıkebir Mesleki Teknik Anadolu Lisemiz Proje Okulu oldu. Vakfıkebir Mesleki Teknik ana ölü Lisesi Proje Okulu oldu

Vakfıkebir Bilim ve Sanat Merkezi Fen Lisesi binamızda açıldı.

Hacıköy Mahallesinde Emniyet Kavşağı, Çarşı Mahallesindeki Hastane Kavşağı, Kemaliye Mahallesinde Gençlik Merkezi Kavşağı ve Kemaliye Mahallesindeki Terminal Kavşağındaki çalışmalar devam ediyor. Hastane Kavşağında ve Gençlik Merkezi Kavşağında kamulaştırma çalışmalarına başlanıldı. Terminal Kavşağında ve Emniyet Kavşağında yapım çalışmaları devam ediyor. Bu iki kavşağımızda elektrik kurumunun yapması gereken çalışmalar var. Kurumlarla görüşmeleri yaptık. Elektrik kurumu önümüzdeki günlerde gerekli çalışmaları yapacak. Helikopter pisti,bakım, onarımı, çatısı ve çevre düzenlemesi belediyemiz tarafından yaptırılan 112 Acil Servis İstasyonumuz tüm bölgeye hizmet veriyor. İlçe merkezimizde doğalgaz çalışmaları devam ediyor. Çalışmaların tamamlandığı mahallerimizde bağlantılar yapılıyor. İlçe merkezimizin tamamına bu yılsonuna kadar doğalgaz vermeyi hedefliyoruz. Karayollarımız tarafından KYK öğrendi yurdumuz ve kapalı spor salonumuzun bulunduğu mevkide Fol Deresi üzerinde yeni bir köprü inşa edilerek bu bölgedeki geçişlerde kolaylık sağlandı” dedi