Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta, Canlı yayınında Büyükliman Postası Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Ahmet Kamburoğlu’nun konuğu oldu.

Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında 2 günlük sokağa çıkma yasağına uyup, bu süreçte sağduyulu davranan ilçe halkına teşekkür etti.
GEREKSİZ BİR PANİK ORTAMI OLUŞTU
Başkan Balta, Vakfıkebir’e hizmet etmekten büyük onur duyduğunu dile getirerek şunları söyledi; "Öncelikle vatandaşlarımızın sağlığı, güvenliği, zorunlu ihtiyaçlarının temini için çalışan bütün çalışmalarımıza ve çalışma arkadaşlarıma, esnafımıza en içten dileklerimle teşekkür ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum. Geçtiğimiz hafta sonuyasağın açıklanmasıyla birlikte vatandaşlarımızın panik halinde fırınlara ve marketlere yöneldiğini gözlemledik. Vatandaşlarımızı belediyemizden anonslarla ve mesaj sistemimizle birlikte paniğe kapılmamaları noktasında uyardık. Zaten hemen akabinde yayınlanan genelge ile fırınların, eczanelerin ve hayatın olağan akışını aksatmayacak bazı birimlerin açık olacağı ifade edilmişti. Bir süre herkes anladı ki yasakla ilgili panik yapmak çok gereksiz ve yersizdi. Sosyal destek vefa grubu zaten işin başındaydı. Gerekli hizmeti hafta boyunca vatandaşlarımıza verdiler. Ekmek fırınları hizmete devam etti. Vakfıkebir ilçe merkezinde yaşayan vatandaşımız yani bizler köy bağlantılı, köy hayatını bilen köyden gelen insanlarız. Bizler bugün evden dışarı çıkmasak bile evimizde köyden getirdiğimiz yiyeceklerle çok rahat geçinebiliriz. Temel ihtiyaç maddelerinin evimizde var. Yasağın olduğu iki gün ilçe halkımızın kurallara uyduğunu gördük. Biz işimizi son dakikaya bırakmayı seven bir milletiz. Bu hafta alışverişimizi son dakikaya bırakmadan yapalım. Bir daha böyle olumsuz görüntülerin ilçemizde ve ülkemizde yaşanmamasını arzu diyoruz” dedi.
ADLİYE SARAYINI İLÇEMİZE KAZANDIRACAĞIZ
İlçede yapılan ve yapılması planlanan hizmetlerle ilgili olarak da bilgiler veren Başkan Muhammet Balta, “Şehir kent müzesi ve bunun kabinde kültür merkezi oluşturmak istiyoruz. Bizden sonra gelecek nesillere planlanmış bir şehir bırakmak arzusundayız. Sorunları çözülmüş yol haritası belli olmuş, gideceği nokta belli olacak olan bir kent bırakmak istiyoruz. Belki sorunlar 5 yıl veya 10 yıl da çözülmeyecek ama 50 yıllık, 100 yıllık planları yapmak bizim elimizde.Bunu daha çok önemsiyorum. Bu noktada adım atıyoruz. Bu görevi bırakıp giderken şu yol haritamızdır, şu planımızdır diyerek yeni devir alacak arkadaşlara da gönül rahatlığı ile ilçeyi teslim etmek istiyoruz. Terminalden başlayıp Yalıköy viyadüğüne kadar olan bölgede dolgu alanımız oluşacak. Aşama aşama sahil bölgemizde de projelerimizi hayata geçireceğiz. Çamlık Mahallemizde ki kiliseyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Kilisenin tescili yapıldı. Kiliseyi mutlaka turizme kazandırmak istiyoruz. Yine aynı mahallede süpürgelik olarak geçen bölgeyi de mesire alanı olarak planladık. Adliye sarayı ile ilgili Vakfıkebir Belediyesi olarak bir yer bulduk ve satın aldık. Toplam arazinin %70’ini belediyeye kazandırdık. %30’luk kısmı ile ilgili olarak ta mülk sahipleri ile görüşmelerimiz devam ediyor. İnşallah bu sorunu da çözüp adliye sarayını Vakfıkebir ilçemize kazandıracağız. Uygulama oteli ve çevresinde elektrik telleri yer altına alınacak.
PAZARYERİ İLE İLGİLİ İMAR PLANI ONAYLANDI
Yeni Pazar yeri ile ilgili imar planımız onandı. Bunun akabinde Kemaliye Mahallemizde ciddi anlamda bir otopark problemimiz var. Pazar yeri projesi ile birlikte otopark projemizi de hayata geçireceğiz. Pazar yerinin altına 5000 metrekarelik alanda bir otopark yapmayı planlıyoruz. Terminal girişine de yeni ve modern bir kavşak yapılacak.Doğalgaz Vakfıkebir ilçe halkımızın hayal ettiği bir projedir. İlçe halkımızı doğalgaza erişmesi için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz.Sahil parkı 2013’te ihale yapıldı. 2023’te ihalesi bitiyor. Burayla ile ilgili projemiz hazır, en kısa sürede projemizi de hayata geçireceğiz.Kötü görünümlü binalarımız için çevre düzenlemesi ile ilgili planlarımız var. Gülbahar Hatun, Tonya ve 14 Şubat Caddelerimizimsahile bakan kısımlaryla alakalı çalışmalarımız olacak.
HİZMETLERİMİZ ARALIKSIZ SÜRÜYOR
Yalıköy Mahallemize inşa edilen Ekmek Temalı Millet Bahçesi Projesinin yapımı devam ediyor. Vakfıkebir Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni yolunun ihalesi yapıldı. İlk parsel tahsisi gerçekleştirildi. Altyapı projeleri tamamlanarak bakanlık onayına sunuldu. Elektrik projesi hazırlandı.  Vakfıkebir İlçe Emniyet Müdürlüğü binası inşaatı devam ediyor.
Vakfıkebir Fen Lisesi 200 kişilik Öğrenci yurdu tamamlandı. Belediye binamızın ve eski hükümet binası olarak bilinen bünyesinde; TİSKİ Şefliği, İş-Kur Hizmet Merkezi ve Sosyal Hizmetler Merkezi’nin bulunduğu binanın dış cephe tadilatlarını yaptırdık. Tonya yolu güzergahında Caferli - Rıdvanlı Mahalleleri ile Karadağ Yaylası’na ulaşımı sağlayan grup yolunda Karayolları tarafından başlatılan kavşak çalışmaları tamamlanarak halkımızın hizmetine sunuldu.  Çarşı Mahallesi Cezaevi Caddesi, Büyükliman Mahallesi Hasan Cemil Güç Caddesi ve Kirazlık Yeni Mahalle Ömer Nakkaş Caddesinin toprak işleri, sanat yapıları, yağmur suyu (drenaj hattı), çevre düzenlemeleri, parke taşı döşeme çalışmaları için yapılan 3 milyonluk proje tamamlanmak üzere. Kültürel faaliyetlerimiz devam ediyoruz. Okullara ve eğitim-öğretime verdiğimiz destek sürüyor. Vakfıkebir Gülbahar Hatun Anadolu Lisesine spor alanı kazandırdık. Vakfıkebir Atatürk Ortaokulu Kapalı Spor Salonunun da tadilat çalışmaları gerçekleştirdik. Belediyemiz araç parkı yeni bir iş makinesi ile güçlendirdik. Yeni dönemde bütün mahallelerimizde yol bakım ve onarım çalışmaları yaptık” şeklinde konuştu.